Information about covid-19 for Scandinavians from January 2022 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from January 2022 and later

Post by X-member » Sat 15 Jan 2022 19:38

Man har rapporterat 16 döda pga covid-19 och 25 034 nya smittade idag (15 januari 2022) i Danmark. Källa: SSI.

Antalet döda totalt pga covid-19 i Danmark är fram tills nu: 3 484.

Nya inlagda: - 46 (dvs, det har minskat med 46)

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

X-member

Post by X-member » Sat 15 Jan 2022 19:53

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=460#p57937 .

Nu tror jag att jag tar en liten paus från alla svenska (och inte lika svenska, dvs i MEWAS) flockidioter ett tag för inte sjutton löser man några problem genom att jiddra offentligt, vilket tycks vara det enda som flockidioterna sysslar med nuförtiden...

Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn.

X-member

Post by X-member » Sat 15 Jan 2022 23:02

Forskaren: Därför når vi inte flockimmunitet

Publicerad 15 januari 2022.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/cor ... immunitet/

Jag ger er inget klipp, utan jag vill ta upp att han säger i videon att vi har 4 olika säsongs-coronor som kommer och går.

Min undran: Om man nu inte uppnår någon immunitet överhuvudtaget mot dessa säsongs-coronor (som det, mig veterligen, inte ens finns något vaccin mot), hur kommer det sig då att dom är borta emellanåt?

Notera även att han säger "tror jag" efter att han har sagt att det inte går att uppnå flockimmunitet med hjälp av vaccin...
Last edited by X-member on Sat 15 Jan 2022 23:30, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sat 15 Jan 2022 23:16

Tillägg till svaret ovan.

Han påstår också (men jag kan ha tolkat saken fel) att alla som är vaccinerade kommer att smittas igen och sprida smittan.

Han säger alltså att vaccinet inte skyddar mot att smittas överhuvudtaget. Alla blir sjuka oavsett!

Tillägg:

Han säger faktiskt även (som jag själv tolkar det, alltså) att första gången som covid-19-viruset muterade så dubblerades antalet smittspridare (dvs, då är det ju två sorter som härjar), andra gången så tredubblades antalet smittspridare (dvs, då är det 3 sorter som härjar), osv...

...så hur sjutton kommer framtiden då att se ut?

X-member

Post by X-member » Sat 15 Jan 2022 23:44

Jösses, moderaterna har ju för sjutton också kritiserat dom svenska restriktionerna vilket framgår i videon på länken nedan:

Professorn: ”Inte läge att börja med en allmän debatt om restriktioner”

Publicerad 12 januari 2022.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/cor ... iktioner-/

X-member

Post by X-member » Sat 15 Jan 2022 23:52

Jag summerar nu vilka svenska politiska partier det är som (bevisligen!) vet att flockidioterna (tex i MEWAS) ljuger när dom påstår att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige:

Socialdemokraterna
Vänsterpartiet
Liberalerna
Moderaterna
Sverigedemokraterna
Centerpartiet

Läs därför gärna här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=460#p57930 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Sun 16 Jan 2022 0:01

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=210#p57940 .

Självklart vet jag att man utvecklar immunitet mot corona-smittan när har haft den, men att immuniteten minskar med tiden.

Och om man då får vaccin, vad händer med den immuniteten som alltså har minskat lite med tiden?

Den frågan skulle jag väldigt gärna vilja att denna "skrämsel-professor" besvarar...

X-member

Post by X-member » Sun 16 Jan 2022 0:26

Här kommer ett inlägg som jag hittade i den offentliga skitfacebookgruppen (tom admin i den gruppen ljuger ju och påstår att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige): Coronavirus (COVID-19) Sverige vilket postades för 3 timmar sedan idag, 15 januari 2022:
..men vi håller upp förhoppningar om den svenska flockimmuniteten samt att munskydd fortfarande inte
fungerar, om vi tills dess, inte har frusit ihjäl, dog av en simpel blindtarmsinflammation eller får skjuta våra livsmedel själva i brist på varor i affären... let corona flow, Sweden is invincible!
Tack FHM!
Och så länkar personen som har ett utländskt (kinesiskt?) namn till nedanstående:

Varningen: El och fjärrvärme kan slås ut av smittan

Publicerad 15 januari 2022.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ea ... av-smittan

Ett klipp:
Smittkurvan pekar rakt uppåt och toppen är inte nådd.

Nu varnar Energiföretagen för att både elförsörjning och fjärrvärme hotas när rekordmånga är hemma sjuka eller i familjekarantän.
Min egna kommentar: Den utländske lögnhalsen hade alltså inte ens läst artikeln, för där framgår ju att vi faktiskt har satt in åtgärder mot smittan i Sverige, och att han ljuger.

Läs därför gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=210#p57943 och i det svar som jag länkar till där.

X-member

Post by X-member » Sun 16 Jan 2022 0:32

Japp, nu är jag faktiskt "något på spåret", dvs när det gäller vilka det egentligen är som tycker att det är bra att sprida ut lögnen att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige.

Hoppas nu även att MSB och SÄPO har sett det samma...

Tillägg:

Vill då även lägga till att den falskspelande visselblåsande läkaren Jon Tallinger (som ju "har flytt" till Danmark) har erkänt offentligt, att han står till vänster politiskt.

X-member

Post by X-member » Sun 16 Jan 2022 13:39

Detta hör ihop med föregående svar men har har även en koppling till det som jag skrev här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=210#p57945 .

Här kommer vad den stora mataffär som jag brukar handla hos skriver idag, 16 januari 2022 (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Bästa kunder!

Just nu är vår arbetssituation mycket ansträngd med mycket frånvaro pga VAB, karantän och sjukdom, hela vår bransch lider av detta i alla led just nu.
Än så länge klarar vi av att hålla alla delar av butiken öppen tack vare ett otroligt starkt butikslag som gör allt de kan för att upprätthålla vår service. Utan mina fina medarbetare hade vi inte klarat situationen!

Vi går nu in i en vecka med pension och bidrag vilket ökar försäljningen och vi kommer att göra allt för att klara denna veckan utan inskränkningar i vår service men kan tvingas att stänga någon avdelning vid ytterligare frånvaro.

För er som kan, handla ensam, handla tidig morgon och sen kväll, håll avstånd och nyttja vår e-handel om du är sjuk eller i karantän.
Min egna kommentar: Tom dom svenska affärerna vet alltså att flockidioterna ljuger...

Post Reply