The Swedish association Covid-19, School and Children
The Swedish association Covid-19, School and Children
I write in Swedish in this thread.
Som jag skrev i annat ämne så tänker jag dra mer lite på postandet av vilka lögner som sprids om den svenska corona-hanteringen. Det svenska valet är ju över och lögnhalsarna kan ju inte längre påverka något om dom fortsätter...
...utom möjligen att även göra den nya regeringen förbannad.
Skall fylla på med information om denna svenska förening (dvs, föreningen Covid-19, Skola och Barn) så snart jag orkar eller hinner i detta ämne.
Som jag skrev i annat ämne så tänker jag dra mer lite på postandet av vilka lögner som sprids om den svenska corona-hanteringen. Det svenska valet är ju över och lögnhalsarna kan ju inte längre påverka något om dom fortsätter...
...utom möjligen att även göra den nya regeringen förbannad.
Skall fylla på med information om denna svenska förening (dvs, föreningen Covid-19, Skola och Barn) så snart jag orkar eller hinner i detta ämne.
Re: The Swedish association Covid-19, School and Children
Föreningen Covid-19, Skola och Barn postar ofta sina "nyheter" i nedanstående offentliga facebookgrupp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Vi som kräver smittskyddsåtgärder i skolan
https://www.facebook.com/groups/1385424561876248/
Och här kommer gruppbeskrivningen (det är jag själv som har blåmarkerat):
Vi som kräver smittskyddsåtgärder i skolan
https://www.facebook.com/groups/1385424561876248/
Och här kommer gruppbeskrivningen (det är jag själv som har blåmarkerat):
Min egna kommentar: Denna förening vet alltså att man har satt in åtgärder även i skolorna i Sverige och följaktligen inte har låtit viruset "härja fritt" ens i skolorna!Denna grupp skapades på grund av att covid-smittan i landet är rekord-hög, skolorna startar nästa vecka, och INGA åtgärder mer än 'håll avstånd' är rekommenderade från myndigheternas och regeringens sida.
Om du vill, och förväntar dig, att skolan följer arbetsmiljöverkets regler för en smittsäker skola - liksom smittskyddslagen - så gå med i den här gruppen.
Gruppens syfte är inte att diskutera specifika åtgärder just nu, ej heller att diskutera vaccin - det handlar enbart om att göra skolan så smittsäker som möjlig på bakgrund av etablerad vetenskap: dvs att viruset sprids via aerosoler som håller sig flytande i luften över längre tid och avstånd, och därför gör det omöjligt att skydda sig genom 'avstånd' i ett klassrum.
Vi utvecklar denna texten efter hand - just nu handlar det om att samla så många av oss som möjligt på en och samma plats för att kunna göra våra röster hörda.
Tillägg till svaret ovan.
Denna förening ansåg alltså att det inte räckte med att hålla avstånd och fortsätter alltså sitt arbete (efter att alla restriktioner togs bort i Sverige) då många barn inte rekommenderas vaccin i Sverige.
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=3300#p63437 och i svaret efter detta.
Denna förening ansåg alltså att det inte räckte med att hålla avstånd och fortsätter alltså sitt arbete (efter att alla restriktioner togs bort i Sverige) då många barn inte rekommenderas vaccin i Sverige.
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=3300#p63437 och i svaret efter detta.
Här kommer nu även en av föreningen Covid-19, Skola och Barn:s egna offentliga facebookgrupper:
Dialog - diskussioner och fortbildning
https://www.facebook.com/dialog.diskuss ... tbildning/
Dialog - diskussioner och fortbildning
https://www.facebook.com/dialog.diskuss ... tbildning/
Detta (tidigare postat i annat ämne) hör givetvis även hemma i detta ämne för att ni skall se vilka argument som medlemmar i föreningen Covid-19, Skola och Barn använder sig av offentligt på nätet.
Inlägg skrivet av "keramiker-Maria" (känd från satirgruppen: Folksagomyndigheten) delat av MEWAS-italienskan Elisa Bastiani på hennes vägg på facebook den 30 september 2022 (det är jag själv som har blåmarkerat):
1: En del av detta verkar vara skrivet av "ärlige Jan" och annat verkar vara skrivet av maskaktivisten Tobias Petersson, så nu undrar jag vad sjutton det är som "keramiker-Maria" har skrivit själv?
2: Denna kvinna har tydligen ingen aning om att för att kunna införa Zero Covid-strategin i Sverige, vilket hon klart och tydligt vill ha, så måste man faktiskt även införa diktatur i Sverige.
3: Och man inför faktiskt inte diktatur i Sverige genom att skriva: FUCK YOU!
Inlägg skrivet av "keramiker-Maria" (känd från satirgruppen: Folksagomyndigheten) delat av MEWAS-italienskan Elisa Bastiani på hennes vägg på facebook den 30 september 2022 (det är jag själv som har blåmarkerat):
Mina egna kommentarer:Tegnell och resten av FHM pratar om 'folkhälsa' ... jämlik vård. I tio år minst har de haft som viktigt fokus att "minska klyftorna" mellan de som är mest eller minst sjuka ...
Sådan förbannad lögn.
Om man verkligen hade velat skydda HELA befolkningen mot ett okänt och bevisligen skadligt virus hade man berättat för folk att viruset sprids till största del utan symtom. Utan symtom - dvs via luftburna viruspartiklar.
Om FHM hade varit raka och ärliga hade vi kunnat skydda folk. Skydda oss själva och varandra.
Om FHM hade velat skydda alla - likvärdigt - hade vi renat luften inomhus. Det är SÅ jävla enkelt!
Man kan rena luften från pollen och aerosoler hur enkelt som helst.
Förklara för mig varför vi inte REDAN renar inomhusluften från pollen, när en så stor del av befolkningen lider av allergier en så stor del av året?
Eftersom regering och myndigheter aldrig pratat om faktiska och relevanta smittskyddsåtgärder - någonsin - utan bara klyddat med 'deltagartak' och 'armslängdsavstånd' och 'jobba hemma OM det går' .... så får folk inte rätt information.
Då består vårt enda skydd i samhället av vaccin - ett vaccin som inte skyddar dig mot smitta, egentligen. Det hjälper dig att stå emot svår sjukdom - ja - men varken vaccinet ELLER genomgången infektion skyddar dig i mer än 3-4 månader.
Och du kan inte hålla på att få covid-19 2 gånger om året för all framtid!!! Det är förödande för din kropp. De minsta blodkärlen skadas - vid varje infektion - och du spelar rysk roulette varenda gång.
Om 5 år.
Om 10 år.... då är det de samhällen som har SKYDDAT sin befolkning mot smitta som är friska.
Inte vi. Inte vi i Sverige, inte vi i Europa.
En förödande stor del av befolkningen kommer att lida av diverse långtidseffekter. Skador på hjärta, lungor, hjärna, lever mm ger inte nödvändigtvis omedelbara symtom och klassas därför kanske inte ens in under paraply-begreppet 'långtidscovid' (Långcovid, Postcovid)
I flera länder räknar man med enorma förluster för samhället.
För samhället...
För varje individ som blir allvarligt sjuk drabbas dessutom en hel drös med människor runt omkring - fysiskt, psykiskt, ekonomiskt.
FUCK YOU
- Folkhälsomyndigheten, som håller i taktpinnen
FUCK YOU
- Sveriges regeringen, som lämnar över taktpinnen för att ni själva har NOLL koll och inte giter sätta er in i problematikerna.
Men nä - lite svinn får man räkna med.
Man måste ju "leva" också ...
Locket på, nu, och om ett par tre år - till nästa val, kanske - när konsekvenserna börjar synas mer och mer...
'Vi såg det inte komma.'
1: En del av detta verkar vara skrivet av "ärlige Jan" och annat verkar vara skrivet av maskaktivisten Tobias Petersson, så nu undrar jag vad sjutton det är som "keramiker-Maria" har skrivit själv?
2: Denna kvinna har tydligen ingen aning om att för att kunna införa Zero Covid-strategin i Sverige, vilket hon klart och tydligt vill ha, så måste man faktiskt även införa diktatur i Sverige.
3: Och man inför faktiskt inte diktatur i Sverige genom att skriva: FUCK YOU!
Tillägg till svaret ovan.
Som ni ser så har dom alltså mycket höga "förväntningar" på den nya svenska regeringen...
...och jag tycker nog att dom skall vända sig direkt till den nya svenska regeringen om dom nu anser att FoHM inte klarar av sitt jobb!
Som ni ser så har dom alltså mycket höga "förväntningar" på den nya svenska regeringen...
...och jag tycker nog att dom skall vända sig direkt till den nya svenska regeringen om dom nu anser att FoHM inte klarar av sitt jobb!
Jag återgår nu till det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6351#p63466 men detta hör givetvis även ihop med det jag skrev i föregående svar.
"Keramiker-Maria" skrev (bland annat) följande (det är jag själv som har blåmarkerat):
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1600#p63450 och här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=3300#p63451 och i svaret efter detta.
"Keramiker-Maria" skrev (bland annat) följande (det är jag själv som har blåmarkerat):
Min egna (mycket undrande) kommentar: Och på vilket sätt är FoHM och den förra svenska regeringen ansvarig för det?Om 10 år.... då är det de samhällen som har SKYDDAT sin befolkning mot smitta som är friska.
Inte vi. Inte vi i Sverige, inte vi i Europa.
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1600#p63450 och här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=3300#p63451 och i svaret efter detta.
Jag återgår nu till det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6351#p63463 .
Som ni säkert förstår så är den texten inte ny, och här kommer dom regler som gäller numera (det är jag själv som har blåmarkerat):
Information till förskola, grundskola och gymnasieskola (FoHM)
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smi ... -covid-19/
Ett klipp:
Som ni säkert förstår så är den texten inte ny, och här kommer dom regler som gäller numera (det är jag själv som har blåmarkerat):
Information till förskola, grundskola och gymnasieskola (FoHM)
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smi ... -covid-19/
Ett klipp:
Min egna kommentar: Detta är alltså inte varken FoHM:s eller den svenska regeringens ansvar.Terminsstart
- Den som är sjuk och har symtom som kan bero på covid-19 ska stanna hemma, även om man är vaccinerad mot covid-19 eller tidigare haft sjukdomen. Såväl barn som vuxna kan återgå till sina vanliga aktiviteter när de har blivit friska och har ett gott allmäntillstånd.
- Från 1 april gäller att undervisningen ska bedrivas på plats.
- Verksamheten har ett generellt ansvar att förebygga smittspridning genom förebyggande åtgärder.
- Ta vara på erfarenheterna från det förebyggande arbetet under pandemin, exempelvis goda hygienrutiner.
Klipp från inlägg postat i förrgår av MEWAS-italienskan Elisa Bastiani i den offentliga facebookgruppen: Vi som kräver smittskyddsåtgärder i skolan:
Min egna kommentar: Mig veterligen sysslar dom med att låtsas inte vilja ha infört Zero Covid-strategin i Sverige.
Läs vad jag menar ovan här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=3290#p63400 och här: viewtopic.php?f=8&t=6339&start=410#p63425 .
(Detta kommer att sändas på söndag 9 oktober 2022 kl 20.00 och hittas i deras grupp. Länk hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6351#p63465 .)Veckans dialog är med Elisa Bastiani, lärare och ordförande i föreningen Covid-19, Skola & Barn.
Veckans tema är "Varför finns föreningen -och vad sysslar vi med?"
Min egna kommentar: Mig veterligen sysslar dom med att låtsas inte vilja ha infört Zero Covid-strategin i Sverige.

Läs vad jag menar ovan här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=3290#p63400 och här: viewtopic.php?f=8&t=6339&start=410#p63425 .
Det jag skrev (det blåmarkerade) i föregående svar tidigare idag kräver nog en förklaring och här kommer den:
Här kommer vad MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastiani hade delat på facebook vilket verkar vara skrivet av MEWAS-medlemmen och tyskan Jennifer Luetz och postat på twitter den 13 juni 2022 (det är jag själv som har blåmarkerat):
Läs gärna även vilka det är som är ansvariga för det som dom vill ha (nu när restriktionerna har tagits bort i Sverige alltså) här: viewtopic.php?f=8&t=6351#p63471 .
Här kommer vad MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastiani hade delat på facebook vilket verkar vara skrivet av MEWAS-medlemmen och tyskan Jennifer Luetz och postat på twitter den 13 juni 2022 (det är jag själv som har blåmarkerat):
Min egna kommentar: Japp, dom förnekar alltså att dom vill att man inför Zero Covid-strategin i Sverige.We never wanted to have cloosed schools. We wanted safe schools. FFP2 masks for teachers & students. HEPA filters in all classrooms. Regular quick tests for students & teachers to find asymptomatic cases. CO2 meters in all classrooms. We got none. Students & teachers got sick.
Läs gärna även vilka det är som är ansvariga för det som dom vill ha (nu när restriktionerna har tagits bort i Sverige alltså) här: viewtopic.php?f=8&t=6351#p63471 .