The Swedish association Covid-19, School and Children

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: The Swedish association Covid-19, School and Children

Post by X-member » Wed 28 Dec 2022 23:22

Jag tror att jag kom på det, dvs varför dom nu djävlas med MSB (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=240#p65663 ).

Det var nog så att dom själva även hade skickat sitt brev (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=200#p65403 ) till MSB och så fick dom något svar som dom inte ville ha därifrån. :lol: :D

X-member

Post by X-member » Thu 29 Dec 2022 0:21

Hahahaha, detta är skitkul! :D :D

Hämtat från ett tidigare svar i detta ämne MEWAS-italienskan skrev (blåmarkeringen är min):
För kännedom.

Italien har börjat arbetet för att försöka dämpa covid-tsunamin från Kina. Alla som kommer från Kina måste testa sig på flygplatsen och eventuellt ska isoleras. En på två resulterade positiv vid kontrollerna. Påminn mig en stund, vad gör vi i Sverige?
viewtopic.php?f=8&t=6351&start=240#p65688

Hämtat från en annan MEWAS-medlems vägg på facebook och hon är dessutom admin i MEWAS 2.0:

Virusexpert: Oron för farligare varianter överdriven

Publicerad 28 december 2022.

https://www.dn.se/varlden/virusexpert-o ... verdriven/

Artikeln ovan kräver inloggning, klippen nedan är hämtat från MEWAS-medlemmens inlägg:
Den av allt att döma omfattande smittspridningen i världens folkrikaste land, kombinerad med den stora bristen på transparens, får många att oroas över utvecklingen och vad det skulle kunna föra med sig över gränsen.

Enligt Björn Olsen, överläkare och professor i infektionssjukdomar vid Uppsala universitet, är den oron något överdriven.

– Den är befogad för Kinas del. Men i och med att vi har så mycket covid som cirkulerar nu har jag svårt att se att det skulle kunna påverka världsläget på ett dramatiskt sätt. Det tror jag inte, säger han.

Björn Olsen, överläkare och professor i infektionssjukdomar vid Uppsala universitet och Akademiska sjukhuset.
– De enstaka kineser som har covid och kommer hit blir en droppe i havet.
Min egna kommentar: Jag fullständigt älskar när experter som MEWAS tror står på deras sida, säger emot dom! :D :lol: :D

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6354&start=520#p65722 .

X-member

Post by X-member » Thu 29 Dec 2022 14:30

Klipp från twitterinlägg delat av MEWAS-italienskan på hennes vägg på facebook alldeles nyss:
Vi vet hur svåra epidemier slutar. Några överlever, de flesta dör.
Min egna kommentar: Allvarligt talat...

Läs gärna även här (det jag skrev om vaccinerna alltså): viewtopic.php?f=8&t=6371&start=30#p65735 .

X-member

Post by X-member » Thu 29 Dec 2022 18:48

Inlägg postat av MEWAS-italienskan på hennes vägg på facebook för 2 timmar sedan:
Vem bestämmer i Sverige? Ingen bestämmer men alla beslut man tar är odiskutabla.
Min egna kommentar: Jag skall hjälpa henne lite med en fråga: Varför gör alla nordiska länder på samma sätt?

(Eller med andra ord: Det har inte så värst mycket med vem som bestämmer att göra.)

X-member

Post by X-member » Thu 29 Dec 2022 18:54

Tillägg till svaret ovan.

Och (som jag har sagt tidigare) det kvittar hur djävla många ggr hon och hennes vänner försöker lura folk att tro att man har använt flockimmunitets-strategin i Sverige (vilket hon fortsätter med även idag), för det ändrar inte på ett piss!

Tillägg:

Här kommer även en svarskommentar postad för 3 timmar sedan under ett inlägg på MEWAS-tyskans vägg gällande hur många svenskar som har dött hittills på facebook av maskskåningen:
Tobias Petersson
På två dar hinner de döda några hundra till

X-member

Post by X-member » Thu 29 Dec 2022 19:09

Nu är jag djävligt förbannat trött på den där italienska skitkärringen så nu postar jag en jämförelse Sverige och Italien igen:

Italien: Antal covid-döda totalt per miljon invånare fram tills idag: 3 038
Sverige: Antal covid-döda totalt per miljon invånare fram tills idag: 2 155

Källa: John Hopkin!

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

Min egna kommentar: Jag tycker att hon kan flytta tillbaka till Italien! :twisted:

X-member

Post by X-member » Thu 29 Dec 2022 19:29

Detta hör definitivt hemma i detta ämne.

Inlägg postat av Zero Covid-Eric (medlem i MEWAS) på hans vägg på facebook för ca 30 minuter sedan:
Om vi inte ens rekommenderas andningsskydd, stoppat all testning utanför vården, förvägras vaccinera barn och pratat om att infektioner bygger immunitet i 3 år samtidigt som sjukhusen är överfulla så finns det noll anledningar förutom rasism att testa resenärer från just Kina.
Min egna (ännu mer förbannade) kommentar: Nu var det faktiskt professor Björn Olsen från VetCov19 som sade att det inte kommer att göra någon skillnad om man testar Kineser eller inte! Läs här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=250#p65715 .

Kör för fan upp något i röven! :evil:

Vad man tycker i Finland kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6354&start=510#p65717 .

X-member

Post by X-member » Thu 29 Dec 2022 19:38

Detta hör ihop med föregående svar.

Europeiska smittskyddsmyndigheten vill inte covidtesta alla inresande från Kina (Svenska Yle)

Publicerad 29 december 2022.

https://svenska.yle.fi/a/7-10025512

Ett klipp (blåmarkeringen är min):
USA och Italien hör till de länder som har infört obligatoriska covidtester för resenärer från Kina, men den europeiska smittskyddsmyndigheten ECDC anser sådana åtgärder vara obefogade.
Min egna kommentar: Så synd! :lol: :D :lol:

X-member

Post by X-member » Thu 29 Dec 2022 19:52

Detta hör ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=250#p65744 .

Nu blir det nämligen ännu roligare! :D

Klipp från inlägg postat av en admin i facebookgruppen: Zero Covid Nordic i den offentliga facebookgruppen: Vi som vill se munskyddskrav i Sverige för en timma sedan:
I USA tycker aktivister att myndigheterna är för slappa och bildat ett eget CDC. Det kanske är något för Sverige att ta efter? På sätt och vis kan ju kanske "De 22" sägas ha uppfyllt den rollen här:
Min egna kommentar: Och professor Björn Olsen är alltså en av "dom 22". :D

Nu tror jag faktiskt att jag snart kommer att kissa ner mig av skratt! :lol: :D :D :lol:

X-member

Post by X-member » Fri 30 Dec 2022 19:47

"Mask-för-alltid-aktivisten" och MEWAS-italienskan försöker nu med en ny "metod" på sin vägg på facebook och det är att hon menar att det är först när en ny och mer smittsam/allvarligare covid-sort dyker upp så kommer man även att erkänna att postcovid finns.

Dvs, om man gör så så kommer man inte att "tappa ansiktet"...

Själv fattar dock jag att om en ny och mer smittsam/allvarligare covid-sort dyker upp så (åter-) inför man både covid-rekommendationer och covid-restriktioner igen i Sverige.

Och detta kallar jag själv inte för att "tappa ansiktet" för det har ju för helvete FoHM redan sagt!

Djävla satkärring säger jag! :evil:

Post Reply