Det var nog så att dom själva även hade skickat sitt brev (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=200#p65403 ) till MSB och så fick dom något svar som dom inte ville ha därifrån.

viewtopic.php?f=8&t=6351&start=240#p65688För kännedom.
Italien har börjat arbetet för att försöka dämpa covid-tsunamin från Kina. Alla som kommer från Kina måste testa sig på flygplatsen och eventuellt ska isoleras. En på två resulterade positiv vid kontrollerna. Påminn mig en stund, vad gör vi i Sverige?
Den av allt att döma omfattande smittspridningen i världens folkrikaste land, kombinerad med den stora bristen på transparens, får många att oroas över utvecklingen och vad det skulle kunna föra med sig över gränsen.
Enligt Björn Olsen, överläkare och professor i infektionssjukdomar vid Uppsala universitet, är den oron något överdriven.
– Den är befogad för Kinas del. Men i och med att vi har så mycket covid som cirkulerar nu har jag svårt att se att det skulle kunna påverka världsläget på ett dramatiskt sätt. Det tror jag inte, säger han.
Björn Olsen, överläkare och professor i infektionssjukdomar vid Uppsala universitet och Akademiska sjukhuset.
Min egna kommentar: Jag fullständigt älskar när experter som MEWAS tror står på deras sida, säger emot dom!– De enstaka kineser som har covid och kommer hit blir en droppe i havet.
Min egna kommentar: Allvarligt talat...Vi vet hur svåra epidemier slutar. Några överlever, de flesta dör.
Min egna kommentar: Jag skall hjälpa henne lite med en fråga: Varför gör alla nordiska länder på samma sätt?Vem bestämmer i Sverige? Ingen bestämmer men alla beslut man tar är odiskutabla.
Tobias Petersson
På två dar hinner de döda några hundra till
Min egna (ännu mer förbannade) kommentar: Nu var det faktiskt professor Björn Olsen från VetCov19 som sade att det inte kommer att göra någon skillnad om man testar Kineser eller inte! Läs här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=250#p65715 .Om vi inte ens rekommenderas andningsskydd, stoppat all testning utanför vården, förvägras vaccinera barn och pratat om att infektioner bygger immunitet i 3 år samtidigt som sjukhusen är överfulla så finns det noll anledningar förutom rasism att testa resenärer från just Kina.
Min egna kommentar: Så synd!USA och Italien hör till de länder som har infört obligatoriska covidtester för resenärer från Kina, men den europeiska smittskyddsmyndigheten ECDC anser sådana åtgärder vara obefogade.
Min egna kommentar: Och professor Björn Olsen är alltså en av "dom 22".I USA tycker aktivister att myndigheterna är för slappa och bildat ett eget CDC. Det kanske är något för Sverige att ta efter? På sätt och vis kan ju kanske "De 22" sägas ha uppfyllt den rollen här: