Fler svarskommentarer postade på region Västmanlands sida och detta gäller alltså FoHM:s rekommendationer som gäller alla i hela Sverige just nu och alla smittor som man just nu har problem med:
En man:
MEWAS-italienskans svar på ovanstående:Bemanna upp vården i stället så att man kan söka vård om man behöver. Då slipper ni gnälla på Facebook att ni är överbelastade och att man inte ska uppsöka vård.
Covid är inget nytt, inte vinterkräksjukan eller influensan heller.
Problemet är inte att många är sjuka, problemet är att ni inte kan behålla personal pga dåliga arbetsförhållanden och löner.
Min egna (rätt spydiga) kommentar: Bra, då vet vi att hon tror att man kan utrota alla dessa smittor med ett andningsskydd....så, på teoretisk plan, skulle vi ha oändligt med vård, då skulle lika gärna hur många som helst hamna på sjukhus, eller IVA eller dö på sjukhus? Jag har ett bättre förslag. Vi tar på oss ffp2/3, vi sprider inte smittan så folk hamnar inte på sjukhus överhuvudtaget och istället firar jul och nyår hemma med nära och kära
Och hon menar alltså också (som jag tolkar det) att man äter julmaten med ett andningsskydd på sig...