The Swedish association Covid-19, School and Children

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: The Swedish association Covid-19, School and Children

Post by X-member » Sat 24 Dec 2022 12:07

Detta hör (bland annat) ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=220#p65568 .

Fler svarskommentarer postade på region Västmanlands sida och detta gäller alltså FoHM:s rekommendationer som gäller alla i hela Sverige just nu och alla smittor som man just nu har problem med:

En man:
Bemanna upp vården i stället så att man kan söka vård om man behöver. Då slipper ni gnälla på Facebook att ni är överbelastade och att man inte ska uppsöka vård.

Covid är inget nytt, inte vinterkräksjukan eller influensan heller.

Problemet är inte att många är sjuka, problemet är att ni inte kan behålla personal pga dåliga arbetsförhållanden och löner.
MEWAS-italienskans svar på ovanstående:
...så, på teoretisk plan, skulle vi ha oändligt med vård, då skulle lika gärna hur många som helst hamna på sjukhus, eller IVA eller dö på sjukhus? Jag har ett bättre förslag. Vi tar på oss ffp2/3, vi sprider inte smittan så folk hamnar inte på sjukhus överhuvudtaget och istället firar jul och nyår hemma med nära och kära
Min egna (rätt spydiga) kommentar: Bra, då vet vi att hon tror att man kan utrota alla dessa smittor med ett andningsskydd.

Och hon menar alltså också (som jag tolkar det) att man äter julmaten med ett andningsskydd på sig...

X-member

Post by X-member » Sat 24 Dec 2022 12:19

Detta hör ihop med föregående svar.

Inlägg postat av mask-skåningen (medlem i italienskans förening) på hans vägg på facebook för 10 minuter sedan:
God jul 🎄önskar masktomten
💪🦠💪 på rätt sätt och med positiv innovativ kraft
så vi får fira jul i många år
Min egna kommentar: Själv föredrar dock jag att äta utan andningsskydd på mig (och dessutom inomhus), vilket jag faktiskt tycker att jag har rätt till då jag är fullvaccinerad!

X-member

Post by X-member » Sat 24 Dec 2022 12:55

Jag hittade inte inlägget nu, men mask-skåningen vågar faktiskt inte äta inomhus om hans pappa och pappans sambo är hemma, vilket jag tolkar som att dom båda inte anser att dom måste ha andningsskydd på sig hemma hos sig själva!

X-member

Post by X-member » Sat 24 Dec 2022 23:57

Jag flyttar nu fram detta tidigare postat den 19 december 2022 här i ämnet:

MEWAS-italienskan har delat ett inlägg skrivet av MEWAS-tyskan på sin vägg på facebook där det står följande:
På med andningsskydd (FFP2 / FFP3).
Alla ni som rör sig ute i samhället med förkylningssymptom och utan andningsskydd ska skämmas.
viewtopic.php?f=8&t=6351&start=210#p65452

Hittade nu följande råd postat av den tyske hälsoministern Karl Lauterbach på hans sida på facebook för 7 timmar sedan:
Mit Atemwegserkrankungen: Bleibt zu Hause oder tragt Maske.
Översatt till svenska:
Vid luftvägssjukdomar: stanna hemma eller använd mask.
Min egna kommentar: Jag tolkar detta som att det är fullt tillåtet att vistas bland folk utan mask (eller munskydd) om man bara är frisk!

Precis som i Sverige, Norge, Finland och Danmark (och säkert ännu fler länder) alltså!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6354&start=480#p65587 och i dom båda svaren efter detta.

X-member

Post by X-member » Sun 25 Dec 2022 0:07

Tillägg till svaret ovan.

Jag tror följaktligen inte att "mask-för-alltid-aktivisterna" kommer att ha så stor framgång i Tyskland heller. :D

X-member

Post by X-member » Sun 25 Dec 2022 12:07

Inlägg postat av mask-skåningen (medlem i "barn-och-skola-föreningen") på hans vägg på facebook (jag skippar dock länken):
Efter att ha försökt sig på Gieseckes herd immunity-sörja
Kör nu Indien med proaktivt agerande mot covid ( masker, smittskyddsåtgärder) efter massutbrottet i Kina,,,,
Sverige bör gå med Indien.
Min egna kommentar: Nope, hela norden gör istället som Tyskland, dvs dom tvingar inte på helt friska människor en mask. :D

Folk i Tyskland har följaktligen varit tillåtna att gå på/äta julbord...

Tillägg senare:

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6371&start=20#p65607 .
Last edited by X-member on Sun 25 Dec 2022 15:05, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sun 25 Dec 2022 12:24

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren.

Hämtat från facebook (och så ser man en bild på en familj som bjuder en lite äldre person på tårta):
World Health Organization (WHO)
17 tim ·

COVID-19 is still a threat to the ones you love. Celebrating special moments with the windows open can help keep each other close.
Small acts save lives. ❤️
Svarskommentar postad för en timma sedan under detta inlägg som hade delats i den danska offentliga facebookgrupen: ZeroCovid Danmark:
And wear ffp2 Masks
Min egna kommentar: Nej, WHO sade ta mig fan inte att man måste äta födelsedagstårtan med ett andningsskydd på sig!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=230#p65574 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Sun 25 Dec 2022 21:24

Inlägg postat av MEWAS-italienskan på hennes vägg på facebook för 4 timmar sedan, vilket är offentligt och läsbart av alla:
Visst är 780 bränder för många? Självklart, tycker jag, och man ska jobba förebyggande och undvika skador och dödsfall så mycket det går genom att ge korrekt information på hur man undviker bränder. Bra jobbat MSB.

Nu får de gärna jobba förebyggande med covid för att 100 dödsfall per vecka och en miljon postcovid sjuka är för många och de får ge korrekt information till befolkningen att andningsskydd fungerar för att inte smitta sig.
Min egna kommentar: Om någon har kontaktat myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) med anledning av Elisa Bastianis och Cristhine Cicki Hellsten Kerslows brev (bland annat) till regeringen, vilket ni kan läsa mer om tex här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=200#p65404 så hjälper det inte...

...på minsta lilla vis att börja djävlas med MSB!

Vill även tillägga att mask-skåningen och en annan MEWAS-medlem har klickat "gilla" på dessa dumheter!
Last edited by X-member on Sun 25 Dec 2022 21:28, edited 3 times in total.

X-member

Post by X-member » Sun 25 Dec 2022 21:25

Tillägg till svaret ovan.

Jodå, MSB har faktiskt kritiserat MEWAS förr för deras djävla påhitt. :evil:

X-member

Post by X-member » Mon 26 Dec 2022 11:59

Inlägg postat av mask-skåningen (medlem i "barn-och-skola-föreningen") på hans vägg på faceebook för 2 timmar sedan (blåmarkeringen är min):
Den här listan över ekonomisk utveckling visar att Sverige ligger sämst till bland jämförbara länder. Länder som haft Lock Down ( nedstängning) och smittskyddsåtgärder mot covid är mycket mer framgångsrika ekonomisk än Sverige som låtit smittan spridas utan några adekvata åtgärder mot luftburen smitta av covid-19.

Maskfobi och ljugeri om att viruset inte är samhällsfarligt, inte luftburet, inte smittar utan symptom och avledningsmanöver med överfokusering på vaccin och handtvätt har istället kostat medborgarnas hälsa, välstånd och liv.
Min egna kommentar: Och nu är det väl bara för dom att bevisa att man kan utrota smittan med masker samt att övertyga hela hela förbannade världen (inklusive Ryssland) att vaccinerna inte minskar risken för svår sjukdom och död.

(Alla länder (mig veterligen) som har tagit bort restriktionerna har nämligen gjort detta då vaccinerna minskar risken för svår sjukdom och död.)

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6355&start=20#p65622 .

Post Reply