The Swedish association Covid-19, School and Children

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: The Swedish association Covid-19, School and Children

Post by X-member » Tue 27 Dec 2022 12:34

Detta hör (bland annat) ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=200#p65403 . Dvs Elisa Bastianis och Cristhine Cicki Hellsten Kerslows brev (bland annat) till regeringen.

Här kommer nu regeringens "svar":

JUST NU: Regeringen ger svar om nya restriktioner

Marcus Oscarsson

Publicerad 26 december 2022.

https://marcusoscarsson.se/just-nu-rege ... riktioner/

Ett klipp (blåmarkeringen är min):
Trots en ökad smittspridning av covid-19 kommer regeringen inte att införa nya restriktioner.

Det meddelar socialminister Jakob Forssmed (KD).

– Nej, vi ser inte det i nuläget. Vi har inga sådana propåer från expertmyndigheterna, framhåller ministern i en intervju med Svenska Dagbladet.

X-member

Post by X-member » Tue 27 Dec 2022 13:10

Detta hör ihop med föregående svar.

Jag flyttar nu fram ett klipp från vad dom skrev om detta brev (bland annat) till regeringen (blåmarkeringen är min):
Vi har nu skickat nedanstående dokument till samtliga partiers partiledare och berörda talesmän och hoppas på att de lyssnar samt gör sitt bästa för att vända på den nuvarande låt gå strategin.

Elisa Bastiani & Cristhine Cicki Hellsten Kerslow
viewtopic.php?f=8&t=6351&start=200#p65403

Min egna kommentar: Regeringens "svar" var följaktligen att man inte (åter-) införde någon covid-strategi i Sverige utan man fortsätter alltså att hantera covid på samma sätt som en säsongs-influensa tack vare att covid-vaccinerna fortfarande fungerar för att minska risken för svår sjukdom och död.

Att ljuga om att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige hade alltså ingen effekt alls!

(Och att dessa kärringar ofta ljuger för att försöka få som dom vill kan ni se här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=220#p65569 .)

X-member

Post by X-member » Tue 27 Dec 2022 13:31

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren.

Dom rekommendationer som gäller just nu i Sverige kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6371&start=10#p65545 .

X-member

Post by X-member » Tue 27 Dec 2022 21:59

Detta har sannolikt att göra med Elisa Bastianis och Cristhine Cicki Hellsten Kerslows brev (bland annat) till regeringen samt regeringens "svar" igår i svensk media (se några av dom föregående svaren i detta ämne).

Klipp från inlägg skrivet av en mask-aktivist (tror jag) delat av MEWAS-italienskan på hennes vägg på facebook idag (blåmarkeringen är min):
Samtidigt har vi en rekordstor spridning av Omikron och Covid -19. Vi har öppnat den unga befolkningen som gigantiska virusodlingar (Putin hade inte kunnat hitta på en bättre biologisk krigföring på vår befolning). Många av dem kommer att skadas av långtidscovid och de allra yngsta med en än allvarligare risk för autoimmuna sjukdomar som ALS, MS, Diabetes, IBD-sjukdomar, svår Psoriasis med artrit och djup depression, astma, allergi...
Min egna kommentar: Vad fan håller dom på med nu? Försöker dom möjligen lura folk att tro att man använder "mask-för-alltid-strategin" eller Zero Covid-strategin i Ryssland?

Här kommer även en svarskommentar postad för en timma sedan under "mask-aktivistens" inlägg på hans sida på facebook (blåmarkeringen är min):
Det viktigaste är att alla crybabies får festa som de vill, politikerna klarar inte deras hjärtskärande klagostorm och Tegnell ser väl möjligheten att uppnå flockimunitet för fler c19 varianter, vinterkräksjukan, influensan och RS virus samtidigt (Sverige lyckas säkert fast det går mot all etablerad vetskap).
MSB, svenska Kraftnät, politiker m fl ser nog möjligheten att anpassa befolkningsmängden till den el vi inte kan exportera.
Bara lite klarsyn, svälj det, eller flytta till ett annat land.
Heja Svärje alias Jonestown ll
Min egna kommentar: Varför i helvete håller dom på att djävlas med MSB (myndigheten för samhällsskydd och beredskap) för? Har MSB möjligen försökt få dom att sluta med dumheterna återigen?

Läs mer här (gällande MSB alltså): viewtopic.php?f=8&t=6351&start=230#p65615 .
Last edited by X-member on Tue 27 Dec 2022 22:11, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Tue 27 Dec 2022 22:08

Tillägg till svaret ovan.

Det skulle dock istället kunna vara så att dom har blivit misstänkta för att djävlas med Sverige för Rysslands räkning och så har man informerat MSB (myndigheten för samhällsskydd och beredskap) av den anledningen och då kan det vara mycket allvarligare.

MEWAS-italienskan har ju faktiskt (upprepade ggr) skrivit offentligt på sin vägg facebook att hon tycker att Ukraina skall "ge upp"...

X-member

Post by X-member » Wed 28 Dec 2022 17:07

Inlägg postat av MEWAS-italienskan på hennes vägg på facebook för 45 minuter sedan (jag "skippar" dock länken):
För kännedom.

Italien har börjat arbetet för att försöka dämpa covid-tsunamin från Kina. Alla som kommer från Kina måste testa sig på flygplatsen och eventuellt ska isoleras. En på två resulterade positiv vid kontrollerna. Påminn mig en stund, vad gör vi i Sverige?
Min egna kommentar: Hon och hennes lögnspridande väninna kan väl skicka ett nytt brev till regeringen och fråga! :lol:

Läs vad jag menar ovan här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=220#p65569 och här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=240#p65655 .

X-member

Post by X-member » Wed 28 Dec 2022 17:21

Hämtat från twitter postat 17 oktober 2022:
Elisa Bastiani @ElisaBastiani1

Ni som är läkare där ute! Ni får skriva ut vaccin till alla som ni enligt eran bedömning tycker att det är lämpligt!. FHM har ingen makt att förbjuda. Ni får inte juridiska konsekvenser. Om ni inte skriver ut massvis är bara för att ni tänker på karriären och fegar ur. 1/2
Del 2:
Alltså, följer ni rådande vetenskap, Hippocrates ed och har kvar en aning moral och yrkesstolthet, kontakta föreningen Covid-19 Skola och Barn och börja skriva ut recept till de som behöver. Annars, kalla inte er själva läkare, kalla er själva FHM:s tjänstemän.
Min egna kommentar: Det är väl bara för henne att skriva ett brev till regeringen igen då. :D :lol:

Läs mer i ämnet nedan:

Primum non nocere ("first, do no harm")

viewtopic.php?f=8&t=6373

X-member

Post by X-member » Wed 28 Dec 2022 17:39

Notera i föregående svar att italienskan faktiskt beordrar läkare att göra som hennes förening kräver, annars...!

Så kan man absolut inte göra i Sverige!

X-member

Post by X-member » Wed 28 Dec 2022 18:30

Jag har ett litet råd till MEWAS-italienskan och MEWAS-tyskan och det är att det inte kommer att hjälpa ett förbannade piss att be lögnspridaren och felciteraren "tecknande Bengt" att göra en ny satirisk teckning, vilket båda MEWAS-kärringarna nu uppmanar honom om på sina väggar på facebook.

Men vill ni göra bort er (igen), så testa för all del! :lol: :D

X-member

Post by X-member » Wed 28 Dec 2022 20:00

Att göra bort sig så innihelvete som MEWAS-italienskan gör här: viewtopic.php?f=8&t=6368&start=10#p65704 kommer heller inte att få den nya svenska regeringen att införa "mask-för-alltid-strategin".

Post Reply