Detta har sannolikt att göra med Elisa Bastianis och Cristhine Cicki Hellsten Kerslows brev (bland annat) till regeringen samt regeringens "svar" igår i svensk media (se några av dom föregående svaren i detta ämne).
Klipp från inlägg skrivet av en mask-aktivist (tror jag) delat av MEWAS-italienskan på hennes vägg på facebook idag (blåmarkeringen är min):
Samtidigt har vi en rekordstor spridning av Omikron och Covid -19. Vi har öppnat den unga befolkningen som gigantiska virusodlingar (Putin hade inte kunnat hitta på en bättre biologisk krigföring på vår befolning). Många av dem kommer att skadas av långtidscovid och de allra yngsta med en än allvarligare risk för autoimmuna sjukdomar som ALS, MS, Diabetes, IBD-sjukdomar, svår Psoriasis med artrit och djup depression, astma, allergi...
Min egna kommentar: Vad fan håller dom på med nu? Försöker dom möjligen lura folk att tro att man använder "mask-för-alltid-strategin" eller Zero Covid-strategin i Ryssland?
Här kommer även en svarskommentar postad för en timma sedan under "mask-aktivistens" inlägg på hans sida på facebook (blåmarkeringen är min):
Det viktigaste är att alla crybabies får festa som de vill, politikerna klarar inte deras hjärtskärande klagostorm och Tegnell ser väl möjligheten att uppnå flockimunitet för fler c19 varianter, vinterkräksjukan, influensan och RS virus samtidigt (Sverige lyckas säkert fast det går mot all etablerad vetskap).
MSB, svenska Kraftnät, politiker m fl ser nog möjligheten att anpassa befolkningsmängden till den el vi inte kan exportera.
Bara lite klarsyn, svälj det, eller flytta till ett annat land.
Heja Svärje alias Jonestown ll
Min egna kommentar: Varför i helvete håller dom på att djävlas med MSB (myndigheten för samhällsskydd och beredskap) för? Har MSB möjligen försökt få dom att sluta med
dumheterna återigen?
Läs mer här (gällande MSB alltså):
viewtopic.php?f=8&t=6351&start=230#p65615 .