The Swedish association Covid-19, School and Children

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: The Swedish association Covid-19, School and Children

Post by X-member » Sun 1 Jan 2023 22:59

Detta hör ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=260#p65823 .

Där MEWAS-italienskan alltså "skrävlar" med att man är så himla duktiga och diskriminerar kineser i Italien och frågar om vad jag man gör i Sverige.

Och nu har ju Sverige "svarat" vilket kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6354&start=540#p65820 .

Men jag har ännu inte sett att MEWAS-italienskan har sagt ett enda ord om detta.

Men medans vi väntar så kan jag väl posta vad den mycket kunniga norska smittskyddsläkaren Preben Aavitsland har sagt.

Publicerad 30 december 2022.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9 ... oronavirus

Ett klipp:
– Tiltak mot disse reisende ville bare blitt et slags show for å gi befolkningen inntrykk av at man gjør noe viktig.
Min egna kommentar: :D :lol:

X-member

Post by X-member » Sun 1 Jan 2023 23:41

Jag flyttar nu fram detta postat tidigare här i ämnet:

MEWAS-italienskan skrev följande på sin vägg på facebook den 30 december 2022 (blåmarkeringen är min):
Italien förbereder sig för en våg av sjukdom och regeringen har givit klartecken för att eventuella åtgärder ska sättas in. Med en dekret har följandet åtgärder fått klartecken: obligatoriskt munskydd inomhus, restriktioner om antal personer på offentliga platser och obligatoriska tester. Andningsskydd på vårdplatser är redan obligatoriskt och kommer att förbli obligatoriskt i sex månader till.
viewtopic.php?f=8&t=6351&start=260#p65778

Och så skrev italienskan följande idag 1 januari 2023:
Italien har den värsta högerregeringen från fascismen tid. Trots detta kan en nästan-fascistisk regering fatta att få folk sjuka i covid är ett helvete för alla.
Vi har haft en sosse-regering och nu vi ha en väääldigt höger regering och ingen fattar en jävla dugg.
viewtopic.php?f=8&t=6351&start=260#p65836

Här kommer två svarskommentarer postade under ovanstående inlägg av mask-skåningen för ca 30 minuter sedan:
Tobias Petersson
Nu måste här demonstreras !
Tobias Petersson
för skyddsåtgärder! Nu innan det är totalt försent
Min egna kommentar: Ja, då får han/dom nog demonstrera även i Italien då! :lol: :D

(Ifall någon inte riktigt hängde med ovan, så hittas en tydligare förklaring i mitt tillägg här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=260#p65813 .)

X-member

Post by X-member » Mon 2 Jan 2023 18:24

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren.

Inlägg postat av MEWAS-italienskan på hennes vägg idag översatt till svenska av FB:
Italienare som läser mig. Resenärer från Kina är föremål för testning och spårning. Bra. Bra. Hur är det med passagerarna från USA? Inget alls.
Min egna kommentar: Och det var (nog) det sista jag postade om denna kvinna tror jag, dvs hon har alltså inget alls att skryta om när det gäller Italien! :D

X-member

Post by X-member » Tue 3 Jan 2023 11:27

Ok, detta blir det sista svaret som jag postar här i forumet, MEWAS-italienskan skrev följande på sin vägg på facebook för 4 timmar sedan:
...en sak som de italienska läkarna efterfrågar är faktiskt rätt, att vi behöver en gemensam eu-covid politik. Det går inte att ha Tyskland som har andningsskydd överallt och Sverige som säger att covid är slut och att andningsskydd behövs inte för att viruset inte är luftburet. Vi behöver stå enade och tillämpa gemensamma riktlinjer på skolor, arbetsplatser, transporter osv
Min egna kommentar: Jag får väl önska dom italienska läkarna lycka till med detta. :lol: :D

X-member

Post by X-member » Thu 26 Jan 2023 12:55

Detta hör ihop med föregående svar.

Som ni säkert redan har sett så blev det några svar till, detta då det fanns lite mer att säga vilket hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1700#p65859 .

Japp, italienskan vill alltså att dom italienska läkarna (vilka dom nu är) skall försöka påverka hela världens corona-hantering via EU.

Min egna fundering: Hur bra kommer det att funka tro? :lol: :D

X-member

Post by X-member » Thu 23 Feb 2023 12:32

Inlägg postat av MEWAS-italienskan på hennes vägg på facebook idag:
Minns ni när jag skrev att pandemier är krigets bästa vän?
och så länkar hon till information att kraken har hittats i Ukraina.

Min egna (förbannat spydiga) kommentar: Tänk vad glada man skall bli i Ryssland för detta...

...fy fan! 😡

X-member

Post by X-member » Mon 20 Mar 2023 12:23

Detta hör ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1710#p65870 och i svaret efter detta. Dvs, att det nu står helt klart att Sverige är ett av dom länder i Europa som har lyckats bäst med mitigation strategy och att MEWAS definitivt har ljugit!

Här kommer MEWAS-italienskans "försvar" postat igår på hennes vägg på facebook:
Ju Annah, vänta bara på att fler covid-vågor drabbar Sverige och du kommer att se om de får backa om framgångssagans version.
(Bäst jag förtydligar: MEWAS-italienskan vet följaktligen fortfarande inte vilken corona-strategi som man har använt i Sverige. Hur kan hon vara så förbannat dum?)

X-member

Post by X-member » Mon 20 Mar 2023 12:41

Tillägg till svaret ovan.

Här kommer ett klipp från en svarskommentar postad under MEWAS-italienskans inlägg av "ärlige Jan":
Nejdå. I såna fall blire samma covid-vågor över hela västvärlden, eftersom vi alla skrotat restriktionerna numera.
Min egna kommentar: Stackars MEWAS-italienskan! ;)

(Till och med hennes vänner förstår alltså vad det faktiskt handlade om.)

Post Reply