The Swedish association Covid-19, School and Children

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: The Swedish association Covid-19, School and Children

Post by X-member » Fri 30 Dec 2022 20:59

Jag skrev (bland annat) följande i föregående svar i detta ämne: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=250#p65770
Själv fattar dock jag att om en ny och mer smittsam/allvarligare covid-sort dyker upp så (åter-) inför man både covid-rekommendationer och covid-restriktioner igen i Sverige.

Och detta kallar jag själv inte för att "tappa ansiktet" för det har ju för helvete FoHM redan sagt!
Nu har MEWAS-italienskan skrivit följande på sin vägg på facebook (blåmarkeringen är min):
Italien förbereder sig för en våg av sjukdom och regeringen har givit klartecken för att eventuella åtgärder ska sättas in. Med en dekret har följandet åtgärder fått klartecken: obligatoriskt munskydd inomhus, restriktioner om antal personer på offentliga platser och obligatoriska tester. Andningsskydd på vårdplatser är redan obligatoriskt och kommer att förbli obligatoriskt i sex månader till.

Påminn mig, hur förbereder sig Sverige?
Min egna kommentar: Sverige har nog ingen som helst nytta av några italienska tykna kärringar, utan sådana paddor kan flytta tillbaka till sitt egna land om dom inte trivs! :twisted:

X-member

Post by X-member » Fri 30 Dec 2022 21:04

Tillägg till svaret ovan.

Gissa om hon är sur för att inte ens den nya svenska regeringen gjorde som hon (och hennes väninna) "beordrade".

(Detta kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=240#p65655 .)

:lol: :D :lol:

X-member

Post by X-member » Fri 30 Dec 2022 21:20

Jag återgår nu till det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=260#p65778 .

Och nu skall jag förklara detta mycket tydligt:

Det är inte Italien (och italienska skitkärringar) som bestämmer hur man skall göra i dom nordiska länderna, utan det bestämmer dom nordiska länderna själva!

(Jag skrev så bara för att man ju har gjort på samma sätt i alla dom nordiska länderna, vilket italienskan dock ideligen "glömmer".)

X-member

Post by X-member » Sat 31 Dec 2022 11:57

Så här skriver MEWAS-italienskan om åtgärder som ännu inte har införts i Italien (blåmarkeringen är min):
obligatoriskt munskydd inomhus
viewtopic.php?f=8&t=6351&start=260#p65778

Personlig skyddsutrustning (FoHM)

https://www.folkhalsomyndigheten.se/mik ... trustning/

Så här säger FoHM om detta, ett klipp (blåmarkeringarna är mina):
Munskydd har inte utvecklats för att skydda bäraren mot luftburen smitta men ger visst skydd mot större droppar och stänk.

X-member

Post by X-member » Sat 31 Dec 2022 12:00

Detta hör ihop med föregående svar.

Klipp från MEWAS-tyskans vägg på facebook postat för 2 timmar sedan:
Påminnelse

CovidIsAirborne
Min egna kommentar: När skall MEWAS-italienskan läsa och förstå detta?

Tillägg:

Jag har nu startat ett helt eget ämne om detta nedan som kanske kan hjälpa någon som ännu inte har förstått vad Anders Tegnell faktiskt menade:

This is what FoHM says about SURGICAL masks

viewtopic.php?f=8&t=6375

X-member

Post by X-member » Sat 31 Dec 2022 20:00

Detta hör ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=260#p65778 .

MEWAS-skitkärringen fortsätter att djävlas även idag, hon skriver (och har postat en bild som definitivt inte kommer varken från FoHM eller den svenska regeringen).
FHM redo för de nya rekommendationer inför en möjligt kinesisk mutation

Tvätta händerna
En sydkoreanska har svarat följande under detta inlägg:
Dom är ju fan sorgliga. På riktigt.
Min egna kommentar: Jag tycker nog att sydkoreanskan allra först bör kolla upp vilken källa som italienskan har använt! :twisted:

X-member

Post by X-member » Sat 31 Dec 2022 20:09

Tillägg till svaret ovan.

Om en helt ny mutation dyker upp och som vaccinerna inte funkar på, så återinför man säkerligen både covid-rekommendationer och covid-restriktioner igen i Sverige.

Dock tror jag inte att man inför "mask-för-alltid-strategin" någonsin i Sverige hur djävla mycket italienskan än ljuger och lurar folk! :evil:

Tillägg:

Hämtat från nätet:
5 okt. 2022 — Italiens restriktioner för coronaviruset hävdes. Obligatoriska masker i kollektivtrafiken togs bort 30.9.
Min egna spydiga kommentar: Så dom hanterar nog covid på samma sätt som en säsongs-influensa även i Italien just, precis som man gör i hela norden!

Ingen "mask-för-alltid-strategi" i Italien heller alltså...

X-member

Post by X-member » Sat 31 Dec 2022 20:30

Och nu summerar jag dom båda föregående svaren med följande ord (och jag skiter i om jag upprepar mig):

Jag tycker att ta mig fan att det är hög tid att MEWAS-italienskan flyttar tillbaka till Italien, då hon ju uppenbarligen inte fattar att väääääldigt många smittor även sprids via händerna, och detta gäller givetvis även luftburna smittor!

Vi har nämligen inte något behov av tykna och okunniga italienska skitkärringar i Sverige.

Så är det bara!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=260#p65780 .

X-member

Post by X-member » Sun 1 Jan 2023 12:40

Jag flyttar nu fram detta, tidigare postat här i ämnet.

Inlägg postat av MEWAS-italienskan på hennes vägg på facebook den 28 december 2022 (jag "skippar" dock länken och blåmarkeringen är min):
För kännedom.

Italien har börjat arbetet för att försöka dämpa covid-tsunamin från Kina. Alla som kommer från Kina måste testa sig på flygplatsen och eventuellt ska isoleras. En på två resulterade positiv vid kontrollerna. Påminn mig en stund, vad gör vi i Sverige?
viewtopic.php?f=8&t=6351&start=240#p65688

Det hittas en liten "påminnelse" från den svenska regeringen här: viewtopic.php?f=8&t=6354&start=540#p65820 och i svaret efter detta! :D

Vad har MEWAS-kärringen att säga till sitt försvar?

X-member

Post by X-member » Sun 1 Jan 2023 18:09

Detta hör ihop med det jag skrev här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=260#p65779 .

Inlägg postat av MEWAS-italienskan på hennes vägg på facebook för 30 minuter sedan och detta handlar om att hon menar att den nya svenska regeringen inte har klargjort vilka rekommendationer och restriktioner som kommer att (åter-) införas i Sverige om det blir mycket värre:
Italien har den värsta högerregeringen från fascismen tid. Trots detta kan en nästan-fascistisk regering fatta att få folk sjuka i covid är ett helvete för alla.
Vi har haft en sosse-regering och nu vi ha en väääldigt höger regering och ingen fattar en jävla dugg.
Min egna kommentar: Jag skulle tro att hon är djävligt sur! :lol: :D

(Men felet är faktiskt istället hennes eget vilket ni kan se här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=260#p65778 .)

En svarskommentar under detta inlägg kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6339&p=65837#p65837 . Missa inte den! ;)

Post Reply