Information about covid-19 for people from Scandinavia

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for people from Scandinavia

Post by X-member » Sat 19 Sep 2020 18:07

Detta hör ihop med den uppåt väggarna felaktiga tolkning av vad Anders Tegnell sagt som en svensk manlig flockidiot postat i (minst) två olika svenska offentliga facebookgrupper, vilket ni kan hitta här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3000#p49830 .

Här kommer nu ett klipp från ett inlägg postat igår (18 september 2020) av en kvinna i den svenska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) det är jag själv som har blåmarkerat:
Igår skrev jag detta mail till Anders Tegnell:

Du som hela tiden måste ha evidensbaserade studier för att tex rekommendera munskydd, smittspårning, trängsel i kollektivtrafik osv, för annars rekommenderar du inte några åtgärder.

Hur kan du påstå att vi har så höga dödstal i covid-19 pga lågt dödstal under våren i säsonginfluensa eller sviter av säsonginfluensa? Har du evidensbaserade studier som är publicerade för att kunna göra ett sådant uttalande?? Jag kräver att få se den publikationen!!
Vad är det som den kvinnliga flockidioten ovan inte har förstått?

1: Hon fattade inte att "tjötgubben" Alf faktiskt ljög om vad Anders Tegnell hade sagt. Dvs, Tegnell hade ju inte alls sagt det som jag har blåmarkerat ovan.

2: Hon fattade inte att det som Anders Tegnell sade bara var en teori, dvs bara vad han trodde och då kan man inte kräva att det skall finnas evidensbaserade studier som bevisar att han har rätt.

3: Hon fattade heller inte att Anders Tegnell bara hade sagt att det var en del av förklaringen.

Jag summerar: Det enda som denna kvinna uppnådde med sitt mail till Anders Tegnell, var att göra bort sig! Och nu gör hon även bort sig offentligt genom att posta detta i en offentlig svensk facebookgrupp!
Last edited by X-member on Sat 19 Sep 2020 19:17, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sat 19 Sep 2020 18:20

Ovanstående är ett mycket bra exempel på att man aldrig någonsin skall lita på fakta som sprids av lekmän (och i synnerhet inte lögnaktiga sådana), för då riskerar man att göra bort sig.

Det är faktiskt mycket bättre att istället låta kunnigt och pålitligt folk uttala sig om sådant här, vilket ni kan hitta några exempel på här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3000#p49829 .

X-member

Post by X-member » Sat 19 Sep 2020 18:25

Trump överens med Tegnell om munskydden

Publicerad 19 september 2020.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/86 ... munskydden

Två klipp:
Att Trump och Tegnell står nära varandra politiskt finns det inget som tyder på.

Men de är rörande överens om en sak: att inte införa ett allmänt munskyddskrav i sina respektive länder.
Det är dock inte helt klarlagt om en president ens har det lagliga utrymmet för att införa ett nationellt krav på munskydd.
Munskyddskrav = diktatur (om inte majoriteten av befolkningen vill ha munskyddskrav alltså).

X-member

Post by X-member » Sat 19 Sep 2020 18:47

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3030#p49853 .

Jag såg lite längre ner i detta inlägg att den kvinnliga flockidioten hade fått följande svar av Anders Tegnell (och han länkade även till en artikel) och det är jag själv som har blåmarkerat:
Se denna artikel där teorin jag refererade till lanseras
Min egna kommentar: Detta räcker faktiskt som svar, det var ju bara en teori! Och resten av vad det handlade om kan ju läsas i artikeln.

Men den urbota dumma kvinnan ger sig inte (och läser tydligen heller inte artikeln), utan hon svarar (bland annat) följande på ovanstående:
Det här är ju ingen evidensbaserad studie!

Det är en massa antagande och killgissningar!

Rent dravel! Bättre än så får du göra för att övertyga mig!!

Har du några evidensbaserade studier??

Som jag ser det är det bara en massa försök att säga att du inte har något med folkmorden att göra!

Att påstå att de äldre egentligen borde ha dött i vanlig influensa eller som följd av vanlig influensa och att de därför var för svaga för att klara av covid-19 är ju lögn, eller hur?

De kunde i så fall lika gärna dött av en tegelsten i huvudet!

De äldre dog pga att FHM och Socialstyrelsen sade att de äldre inte fick lämna sina boenden för att kunna få syrgas och övrig medicinsk hjälp. De slaktades utan närvaro eller möjlighet till insyn av anhöriga pga besöksförbudet, som ändå inte haft avsedd effekt pga att personalen inte fått använda skyddsutrustning och för att personal gått till jobbet och därmed spridit smittan!
Min egna kommentar: Detta är nog det allra värsta exemplet på urbota dum svensk flockidiot som jag har sett i hela den svenska coronadebatten!!!

Tillägg:

Nu kan jag tyvärr inte ge er en svensk lekmans (dvs, privatpersons) fulla namn (pga svensk förtalslag) men jag kan ge er hennes förnamn då det är ett rätt så vanligt svenskt förnamn:

Hon heter Birgitta.
Last edited by X-member on Sat 19 Sep 2020 19:15, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sat 19 Sep 2020 19:03

Tillägg till svaret ovan.

Kvinnan har (hittills) fått beröm bland kommentarerna av snart 70 medlemmar i den svenska flockidiotgruppen (fd Björn Olsen fan club) men vad hon (och många andra i den gruppen) inte förstår att det även finns åtskilliga svenska personer (och detta inkluderar även norrmän, danskar och finländare) som just nu tänker exakt det samma som jag skrev i föregående svar.

Kvinnans inlägg har delats 23 ggr (huvudsakligen igår) och det är hittills bara en enda person (1) som har klickat gilla på det delade inlägget (vilket var en medlem i en annan svensk coronagrupp), alla dom övriga (dvs, även i den svenska coronagruppen!) har totalt ignorerat inlägget.

Detta är alltså inget som folk (utanför den flockidiotgruppen alltså) uppskattar, utan dom anser säkerligen exakt det samma som jag.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6325&p=49853#p49854 .

Ps! Jag flyttade upp lite information från ett (nu borttaget) svar till detta svar istället. Ds.

X-member

Post by X-member » Sat 19 Sep 2020 20:04

Jag tog bort några svar, detta då jag upptäckte senare att läkaren Jon Tallinger ljög, dom riktlinjer som han talade om var faktiskt bara förslag till handläggning av äldre och var dessutom från i april.
Last edited by X-member on Sat 19 Sep 2020 20:15, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sat 19 Sep 2020 21:20

Jag tror att jag återgår lite till vad den urbota dumma svenska kvinnliga flockidioten påstår i ett mail till Anders Tegnell vilket hon har postat i en svensk flockidiotgrupp (vilket ni tex kan läsa om här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3030#p49856 ).

Kvinnan påstår alltså följande:
De äldre dog pga att FHM och Socialstyrelsen sade att de äldre inte fick lämna sina boenden för att kunna få syrgas och övrig medicinsk hjälp.
Min egna kommentar: Detta är lögn! FoHM och Socialstyrelsen har aldrig någonsin sagt att äldre personer inte får lämna sina boenden. Det skulle nämligen vara ett brott mot den svenska grundlagen!

Det största problemet har faktiskt istället varit att några läkare inte har skött sitt jobb, dvs gjort korrekta bedömningar, dvs gällande vilken vård som dom enskilda patienterna behöver ha. Faktum är att vissa djävla (ursäkta) samvetslösa svenska läkare inte ens har träffat patienterna! Min källa: IVO.

X-member

Post by X-member » Sat 19 Sep 2020 21:43

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3030#p49859 .

Det är fler än jag som har upptäckt att den falskspelande visselblåsande läkaren Jon Tallinger återigen ljuger, här kommer en reaktion från en svensk sjuksköterska i den svenska offentliga facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas!:
Ser inget om illegal dödshjälp.. Ser råd gällande vård av patienter, under en pandemi..
Min egna kommentar: Det avgör saken. Jag kommer i fortsättningen att skita fullständigt i vad Jon Tallinger skriver!

X-member

Post by X-member » Sun 20 Sep 2020 13:39

Karolinska kan ta emot patienter från Europa

Publicerad 20 september 2020.

https://www.expressen.se/nyheter/corona ... an-europa/

Ett klipp:
– Vi har överkapacitet skulle jag säga. Vi kan ta emot svenska patienter och samtidigt hjälpa utlandet, framför allt när vi börjar se en andra våg i Storbritannien, Spanien, Italien och Frankrike, säger Lars Falk verksamhetschef för Ecmo-centrum vid Karolinska, till radion.

En ny pandemisal är precis färdigbyggd på Karolinska och förutom ecmo-maskiner (ett slags konstgjord lunga som syresätter blodet utanför kroppen) har man tillgång till jetflygplan för att frakta svårt sjuka. I normala fall hjälper Karolinskas ecmo-avdelning andra länder med patienter. Men under pandemin har man bara fokuserat på patienter i Sverige. Tills nu, då covidpatienter i Europa kan hämtas för vård i Sverige.
Min egna kommentar: Men detta tycker man inte om i en svensk flockidiotgrupp (fd Björn Olsen fan club) på facebook har jag sett, utan dom vill nog hellre att lediga platser skall stå helt oanvända även om alla platser inte används av svenskar...

Tillägg:

Här kommer ett exempel, en flockidiot skrev följande i den gruppen för ca 5 minuter sedan:
Så vi har använt svenskarnas skattepengar o byggt denna sal som nu ska användas till andra europeer?
Min egna kommentar: Uppenbarligen en person som tror att hen aldrig någonsin behöver att behöva få hjälp utomlands.
Last edited by X-member on Sun 20 Sep 2020 14:11, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sun 20 Sep 2020 13:55

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=2990#p49813 .

Tegnell: ”Vi är jämförbara med Holland”

Publicerad 18 september 2020.

https://omni.se/tegnell-vi-ar-jamforbar ... d/a/pA69aR

Citat (det är jag själv som har blåmarkerat):
Sveriges statsepidemiolog Anders Tegnell svarar nu på Frode Frodlands uttalande om att det inte är influensan som ligger bakom skillnaden i de norska och svenska dödstalen, rapporterar SVT Morgonstudion. Till DN sa Frodland att det troligaste var att fler äldre drabbades i Sverige som är den stora orsaken till skillnaderna.

– Det här var från en artikel som publicerades med 15 olika orsaker till varför Sveriges dödstal ser högre ut än i en del andra länder. Där kan man se att vi är väldigt jämförbara med Holland, som har en situation som liknar vår, men där man också hade stora nedstängningar, säger Tegnell.

Tegnell säger i programmet att det är för tidigt att dra några slutsatser och jämförelser mellan olika länder än.
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3030#p49856 och här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3030#p49853, där en svensk flockidiot inte ens läser artikeln och istället kommer med några helt egna gissningar.

Post Reply