Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 15:57

Uppsala flyttar iva-patienter: Värsta läget under pandemin

Publicerad 21 april 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oA ... r-pandemin

Ett klipp:
Öppnar för nya åtgärder

Hon säger också att regeringen är öppen för att vidta nya åtgärder om inte restriktionerna följs och smittspridningen fortsätter öka.

– Beskedet är det som regeringen haft sen dag ett, är det så att restriktionerna inte följs så är vi bereda att ta till nya åtgärder, säger Lena Hallengren.
Min egna kommentar: Men jag tror att flockidioterna får räkna med att någon lockdown och/eller något munskyddskrav inte kommer att införas i Sverige, jag själv har i vilket fall som helst mycket svårt att tro det...

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 16:04

Bäst jag förklarar igen vad jag menar med: "flockidiot"...

...detta är en person som antingen själv ljuger och sprider ut att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige, eller är medlem i en grupp där man sprider denna lögn, och så lägger jag till ordet "idiot"...

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 16:09

Vaccinerade gäster på restauranger revolterar mot restriktionerna

Publicerad 21 april 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dl ... iktionerna

Ett klipp:
Landets krögare har allt svårare att få gästerna att hålla avstånd.

I Kronobergs län hänvisar kroggäster till att de är vaccinerade eller känner varandra och att man därför inte behöver sitta bara fyra per bord.

Något som gjort att personalen tvingas agera poliser.
Min egna lilla fundering: Det är väl, i alla fall ännu, praktiskt taget bara äldre personer som har vaccinerats i Sverige, och att dom nu är ute och "bråkar" på restaurangerna låter faktiskt lite besynnerligt...

...och det är ju rätt så lätt att påstå att man är vaccinerad...

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 16:17

Detta har en koppling till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1040#p53210 dvs, jag skrev ju att jag ännu inte idag har sett någon "katastrof-rapport" postad av "ärlige Jan".

Men under ett inlägg där "ärlige Jan" har postat dagens siffror för Sverige i en svensk flockidiotgrupp (fd Björn Olsen fan club), så hittade jag följande kommentar postad av en person som heter Rickard i förnamn:
Det måste bli slut på det här nu.

Europadomstolen får häkta Löfven, Hallengren, Tegnell, Carlsson med flera...
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Och på vilka grunder skall man häkta dessa personer? Det är ju för bövelen (ursäkta) inte dom som har slarvat med att följa dom svenska rekommendationerna, eller hur?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=920#p53088 .

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 16:28

Tillägg till svaret ovan.

Vad flockidioten Rickard inte tänker på är att det faktiskt kan vara ett brott att utpeka namngivna svenskar som brottslingar och i synnerhet om man gör detta offentligt!

Flockidioten Rickard kan alltså istället återkomma när den rättegång som han (och hans "kumpaner") hotar med är klar och då berätta om vad dom kom fram till.

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 18:41

Här kommer ett klipp från ett inlägg postat av flockidioten George (med ett efternamn som låter engelskt) i den offentliga flockidiotgruppen: MEWAS 2.0 för ca 2 timmar sedan:
*MIN SENASTE TWEET*

Om FHM agendan INTE är att stoppa spridningen som i New Zealand m.m., vad är den och varför berättar de inte om den? Alla andere agendan innehåller flockimmunitet, med många dödsfall som följer. Varför säger FHM det inte, att minska oro kanske? Dvs att hålla oss dumt? Ignorant?
Min egna kommentar: Man informerar ju för bövelen (ursäkta) om att man vill minska smittan/plana ut kurvan i Sverige på varenda förbannade (ursäkta igen) presskonferens om covid-19, vilket bevisar att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige, så denna flockidiot borde nog söka hjälp hos en läkare, för om han har missat det så är han nämligen både blind och döv...

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 18:52

Detta hör ihop med det som jag har postat här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1040#p53205 men även i viss mån med det som jag postade i föregående svar.

I en artikel idag i GP (papperstidningen) så säger Mikael Damberg att även om vi inte har en formellt beslutad corona-strategi i Sverige, så visar ändå dom åtgärder som man har satt in, att man har velat minska smittan/plana ut kurvan i Sverige!

Det behövs alltså inte några vittnen, bevisen finns ju redan för att vi inte har låtit viruset "härja fritt" i Sverige.

Tillägg:

Det är alltså helt kört för flockidioterna. (Läs vad jag menar med flockidiot här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1050#p53217 .)

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 22:27

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1040#p53210 .

Jag gissade rätt, "ärlige Jan" kom inte med någon "katastrof-rapport" idag (21 april 2021) pga att det inte har varit någon ökning av antalet smittade i Sverige...utan det har faktiskt istället varit en liten minskning...vilket han själv skrev (och bevisade med en kurva) i en flockidiotgrupp på facebook för ca 2 timmar sedan...

Tillägg:

Läs gärna även här vad "ärlige Jan" säger gällande att Johan Carlson (FoHM) tror att kulmen på 3:e vågen kommer att nås i slutet av april i Sverige: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1020#p53190 .

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 22:58

Jag tror att jag återgår lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1050#p53221 där vi kan se att en medlem i flockidiotgruppen: MEWAS 2.0 inte har en aning om vilken corona-strategi vi har i Sverige. Och han har ännu inte fått någon hjälp med detta av någon medlem i gruppen.

Den gruppen (som säger sig vara "granskare av svensk media") har nu funnits i över ett års tid, och har alltså, aldrig någonsin hittat information om eller informerat folk om vilken corona-strategi vi har i Sverige.

Hur sjutton bar sig MEWAS åt för att lyckas med det?

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 23:19

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1050#p53222 och i papperstidningen (som jag själv hade läst detta i) så kommer ju artikeln en dag senare. Och detta har även en koppling till föregående svar, dvs att MEWAS inte ens tycks känna till detta.

Mikael Damberg: Ingen coronastrategi har beslutats

Publicerad 20 april 2021.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/mikae ... 1.45241085

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Mikael Damberg menade att det funnits en inriktning för coronabekämpningen, där det övergripande målet varit att begränsa smittspridningen och skydda människors liv och hälsa. Men någon regelrätt strategi har inte klubbats av regeringen.
Min egna kommentar: Exakt!

Jag ger er även ett klipp till från artikeln ifall någon skulle vara intresserad:
Granskningen i KU ingår i riksdagens kontroll av regeringen och tidigare har både myndighetschefer och politiker frågats ut om agerandet under pandemin. På måndag är det statsminister Stefan Löfvens tur.

Post Reply