Nu var det dock så att infektionsprofessorn (tyvärr) istället använde ordet "kronisk" i betydelsen "livslång/obotlig" men han har även klargjort (bland annat i mailsvar till mig men även delvis i tidningen) att han menar att både persisterande borrelios trots immunförsvar och persisterande borrelios trots antibiotikabehandling finns och det sistnämnda har även har gällt någon/några av hans patienter.
Men att jag informerat om detta både till höger och till vänster har inte hjälpt, utan nu har en svensk bloggare (en person som alltså redan visste detta) ändå gått till angrepp mot den svenske infektionsläkaren på ett mycket otrevligt sätt i sin blogg.
BOTA BORRELIA – CURE LYME – Björn Olsen bedrar patienterna. Medvetet? – B O is cheating his patients. Deliberatly?
https://botaborrelia.wordpress.com/2018 ... liberatly/
Vi kan börja med rubriken (där jag har markerat ett av orden med blått), där bloggerskan anklagar den namngivne läkaren för att ha bedragit sina patienter. Det finns inte några som helst bevis för att läkaren har bedragit en enda av sina patienter!! Detta är alltså (i mina ögon) falska anklagelser.
Sedan skriver bloggerskan följande om denna svenska läkare (och detta gäller istället artikeln):
Och hon skriver även följande gällande en text där läkaren sagt att en borreliainfektion kan persisterande trots immunförsvar:Dock slapp jag möta vår absolut farligaste forskare, Professor Björn Olsen, företrädare för CVI. Men någon måste, någon gång, ställa den mannen till svars för de lögner han levererar i media – utan att sägas emot av någon som har kunskap OCH ryggrad nog att ställa sig upp och säga STOPP.
Vad i hela fridens namn vill denna bloggare att läkaren skall säga mer, efter att både ha sagt att långvarig borrelios finns och att behandlingssvikt finns? Att en extremt svårbehandlad borrelios inträder på den första dagen i den 7:e månaden, kanske? Det håller ju för bövelen inte ens ILADS med om!Björn Olsen för alltså dubbla budskap och är de facto en hycklare som tar patienterna för idioter.